Détail de l'éditeur
Documents disponibles chez cet éditeur (114)



Titre : CENTRALIA Type de document : texte imprimé Auteurs : Poulomi BASU, Photographe Editeur : Stockport [Royaume-Uni] : DEWI LEWIS MEDIA Année de publication : 2019 Importance : 1 vol. (189 p.) Format : 20 x 30 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-1-911306-57-3 Note générale : Contient 2 documents non reliés : une carte postale (p. 71) et un fascicule (p. 108). Langues : Anglais (eng) Catégories : [Thesaurus ENSP] ART POLITIQUE
[Thesaurus ENSP] INDE
[Thesaurus ENSP] MILITANT POLITIQUE
[Thesaurus ENSP] RITE
[Thesaurus ENSP] VIOLENCERésumé : Centralia dévoile des crimes de guerre cachés alors qu’un peuple indigène lutte pour sa survie. En temps de guerre, la vérité est la première victime et Centralia explore la relation instable entre la réalité et la fiction et comment nos perceptions de la réalité et de la vérité sont manipulées.
Alliant les tropes du documentaire et de la fiction, l’historienne d’art Emilia Terracciano, écrivant dans la revue 1000words, a qualifié Centralia de « réflexion hallucinatoire » où un conflit invisible entre une armée de guérilla, un peuple autochtone et l’État indien sont associés à des problèmes plus vastes de dégradation de l’environnement. Une telle exploitation a un prix : la transmogrification de la violence dans le langage de facto de la politique. La voix de la résistance est ensevelie par d’autres faits. La liberté rétrécit et ce que nous disons et qui nous sommes est obscurci.
Le livre est conçu comme un livre d’artiste avec des papiers différents, contient un petit livret de photos en tiré à part et une carte postale ; texte issu d’un entretien entre Poulomi Basu et le journaliste Anil Mishra, les textes accompagnant les photos sont extraits de la publication « Women Martyrs of the Indian Revolution », postface de Ivan Sigal, photos en couleurs.
Poulomi Basu est un artiste transmédia indien, photographe et activiste. Largement publiée et exposée, son travail explore la façon dont la formation de l’identité s’entremêle avec la géopolitique, révélant les structures de pouvoir cachées enfouies profondément dans nos sociétés. En 2018, l’œuvre de Centralia a été récompensée par le Prix principal du Musée photographique de l’humanité. Lauréate et boursière de la Fondation Magnum pour la justice sociale, Poulomi est reconnue pour défendre les droits des femmes par son travail et, en 2019, Amnistie internationale l’a qualifiée de « militante des droits de la personne » importante et brillante. Elle a également présenté sur « The Conversation » (BBC World Service) avec Lynsey Addario comme l’un des photographes de guerre contemporains les plus importants. Ses films de RV immersifs, Blood Speaks, sont recueillis et distribués par le Tribeca Film Institute.Permalink : https://pmb.ensp-arles.fr/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=24096 Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 7773 779 BAS Livre Bibliothèque Biblio/Monographie Exclu du prêt
Titre : FACING NEW YORK Type de document : texte imprimé Auteurs : Bruce GILDEN (1946-), Photographe Editeur : Stockport [Royaume-Uni] : DEWI LEWIS MEDIA Année de publication : 2019 Importance : 1 vol. (n.p.) : ill. en noir Format : 25 x 34 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-1-911306-47-4 Langues : Anglais (eng) Catégories : [Thesaurus ENSP] FLASH
[Thesaurus ENSP] NEW YORK
[Thesaurus ENSP] PHOTOGRAPHIE DE RUE
[Thesaurus ENSP] PHOTOGRAPHIE NOIR ET BLANCNote de contenu : ‘The cast of characters in Bruce Gilden’s theatre of the street is outrageous. Sometimes tawdry and out of this world, they are mostly mysterious. To Gilden and his fellow New Yorkers, they’re just neighbours. In broad and simple terms, and with great expressive authority, Gilden has captured the uniquely individualistic, self-styled New York personality on the run. In Gilden’s world, no-one is on the margins of centre stage, they are all star players.” Susan Kismaric
Originally published in 1992 by Cornerhouse Publications, the imprint of the Manchester Film & Visual Arts Centre of which Dewi Lewis was Founding Director, Facing New York was Bruce Gilden's first major publication. It has since become a recognised classic but has been out of print for some time. For this new edition Bruce has replaced two images, of which he says that he just can't understand why they didn't make his original selection.
Bruce Gilden has always had a fascination with what he calls ‘characters’. So, for Bruce, New York, with its famously idiosyncratic citizenry and the unique energy of its streets, proved to be a giant creative playground. Facing New York sees Bruce and his camera at their highest level of intensity, capturing New Yorkers in moments of utter spontaneity yet still exposing the humanity that lies behind their hardened exteriors.Permalink : https://pmb.ensp-arles.fr/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=21496 Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 23484 779 GIL Livre Bibliothèque Biblio/Monographie Exclu du prêt
Titre : LET US NOT FALL ASLEEP WHILE WALKING Type de document : texte imprimé Auteurs : David DENIL, Photographe Editeur : Stockport [Royaume-Uni] : DEWI LEWIS MEDIA Année de publication : 2019 Importance : 1 vol. (n.p.) : ill. en noir et en coul. Format : 21 x 26 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-1-911306-46-7 Langues : Anglais (eng) Catégories : [Thesaurus ENSP] ARCHIVE
[Thesaurus ENSP] GUERRE
[Thesaurus ENSP] PHOTOGRAPHIE CONTEMPORAINE
[Thesaurus ENSP] SOCIETE
[Thesaurus ENSP] UKRAINENote de contenu : Let Us Not Fall Asleep While Walking explores the impact of the ongoing war in Ukraine by focusing on aspects of daily life, rather than the war itself. It is a collaborative project in which Denil has worked with Ukranian people to translate their individual experiences and thoughts. It is as if time is frozen, though the dreams and the hopes remain.
In the Donbass region of Eastern Ukraine the ongoing war has raged now for over five years. Donbass, with its unofficial capital of Donetsk, was once the most densely populated of all the regions of Ukraine apart from the capital city of Kiev and was an important industrial area.
Ukraine gained independence from the Soviet Union in 1991 after which it declared itself a neutral state. But in 2013, protests broke out in central Kiev after the government of President Yanukovych decided to suspend the Ukraine-EU Agreement and instead to strengthen economic ties with Russia. Months of demonstrations and protests, known as The Euromaidan, escalated into the 2014 Ukrainian Revolution. Yanukovych was eventually overthrown and a new government established. These events preceded both the annexation of Crimea by Russia in March 2014 and the still ongoing war in Donbass.
Let Us Not Fall Asleep While Walking is filled with much more than Denil’s consistently strong photographs. Interleaved among the images are essays (on yellow paper) and newspaper clippings (in enlarged type, sometimes on half cut pages) that provide context to the events on the ground. Denil has also included seven sections of personal obituaries of the fallen (on slightly smaller/thinner pages), each with a crumpled family photo, a biography (including the way the person was killed), and some stories of their participation in the protests or their lives more generally. This approach gives faces and personalities to the faceless, making the political abstraction of the uprising much more human. Additional found imagery and ephemera are also interspersed, providing further allusions to tides of religion, war, and faded memories. As an integrated flow, the ideas merge and reinforce each other, with Denil’s photographs providing the framework of the book and the other materials adding richness and nuance. Dense and complex, the varied pieces come together naturally and without distraction.
David Denil trained initially as a telecommunications engineer but his growing interest in photography led him to enter KASK art school in Ghent, Belgium in 2014. Mentored initially by Magnum Photographer Carl De Keyzer, his work on Ukraine has received international acclaim and multiple awards including awards from Alexia, Center, Lens Culture and The British Journal of Photography.Permalink : https://pmb.ensp-arles.fr/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=21379 Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 23378 779 DEN Livre Bibliothèque Biblio/Monographie Exclu du prêt
Titre : METAMORPHOSIS - THE REUSE OF ALBANIAN BUNKERS FROM THE COMMUNIST ERA Type de document : texte imprimé Auteurs : ROBERT HACKMAN, Photographe ; GENTI GJIKOLA, Auteur Editeur : Stockport [Royaume-Uni] : DEWI LEWIS MEDIA Année de publication : 2019 Importance : 1 vol. (102 p.) : ill. en coul. Format : 21,5 x 30,3 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-1-911306-42-9 Langues : Anglais (eng) Permalink : https://pmb.ensp-arles.fr/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=21498 Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 23486 PDL 19/296 Livre Bibliothèque Biblio Exclu du prêt
Titre : NOTHING EVENTUALLY Type de document : texte imprimé Auteurs : Harvey BENGE, Photographe Editeur : Stockport [Royaume-Uni] : DEWI LEWIS MEDIA Année de publication : 2019 Importance : 1 vol. (n.p.) : ill. en coul. Format : 17,3 x 24,5 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-1-911306-41-2 Langues : Anglais (eng) Permalink : https://pmb.ensp-arles.fr/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=21500 Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 23488 PDL 19/298 Livre Bibliothèque Biblio Exclu du prêt PermalinkPermalinkPermalinkPermalinkPermalinkPermalinkPermalinkPermalinkPermalinkPermalink